Kronfönster börjar producera vikpartier även i trä för uterum

Marknaden för isolerade uterum ökar för Kronfönster och som svar på detta så lanserar företaget en helt ny produkt, Vikpartier / Vikdörrar i trä för isolerade uterum med superenergiglas. Vikpartierna har sitt ursprung i Kronfönsters serie Prince, men till skillnad från det äldre systemet så är alltså dessa gjorda av furu (trä). Mer om vikdörr Prince finns på denna sida

Kronfönsters tillverkning av träfönster tar ett nytt steg i och med detta nya system för isolerade uterum. Nästa produktlansering som sker i December kommer även det att innefatta ett helt nytt system för oss, inåtgående träfönster . Idag har vi tillverkning av så kallade skandinaviska fönster, alltså utåtgående, men vi ser att behovet ökar även för objektsmarknaden på dreh-kipp fönster, alltså inåtgående och med vädringsfunktion. Det är framförallt fastighetsägare för flerfamiljshus som efterfrågar denna produkt, som alltså kommer i december, säger Carl G Svensson på Kronfönster AB.