Kronfönster Börsnoteras

Kronfönster kommer alltså göra noteringen i 2 steg, först genom en öppen inofficiell notering hos en Fondkommisionär, med en Nyemission där man bjuder in investerare till att bli delaktiga i de kommande årens stora satsningar på tillväxt i Norden därefter, inom 5 år ska Kronfönster börsnoteras på Stockholmsbörsen.

Kursen kommer sättas mycket attraktivt och det är företagsledningens mening att teckningskursen är 1/5 mot vad liknande företag har noterats/sålts för det senaste året.

Det finns en Exit för investerare som så önskar, inom 5 år, i och med att vi ska börsnotera koncernen. En investerare ska enligt min mening då kunna få mellan 5-10 gånger den insats som görs 2016. Koncernen har haft och kommer fortsatt ha en kraftig tillväxt och vi kommer nu satsa stort på Export, framförallt till Norge/Danmark men även i Tyskland och Benelux länderna. Tillväxten har legat i snitt på 43% per år och vi ser ingen anledning till varför vi inte skulle kunna överträffa det framöver, Säger Koncernchef Carl-Gustaf Svensson Krondörr AB

Teckning för Krondörr, som är koncernmodern som äger Kronfönster, Kronfönster Entreprenad, samt fönsterfabrikerna Skandinaviska fönster i Litauen och Polen samt ytterligare 2 bolag blir 2 sista veckorna i Augusti samt första veckan i September 2016.

Investeringsträffar kommer att hållas på ett antal orter under sommaren 2o16

Prospektet och mer information kommer inom kort