Kronfönster investerar i nya maskiner för runda och halvrunda fönster

Kronfönster börjar med tillverkning av fönster i fri form i Sverige, i pvc. Kronfönster har köpt en ny maskinpark som möjliggör tillverkning av runda och halvrunda fönster, och fönster i fria former.

Pvc fönster är en stor del av vårt produktutbud, men vi har hittills inte kunnat tillverka runda och halvrunda pvc-fönster säger Carl Svensson på Kronfönster.

Att ha egen tillverkning av fönster i fri form är naturligtvis en konkurrensfördel, vi kan hålla lägre pris med bibehållen kvalitet, sen öppnar vår maskininvestering dörren till nya möjligheter, eftersom vi nu kan böja och extrudera pvc profiler i Sverige, säger Svensson.

Planerad försäljningsstart av den nya produktkategorin är i slutet av Augusti 2013

• plastfönster
  • kronfönster