Kronfönster och fönsterkoncernen överens, ingår förlikning.

En av Europas största fönterkoncerner ansåg att Kronfönster hade gjort intrång i deras registrerade varumärke. Det var ordet "supervarmpaketet" som det handlade om.

Kronfönster och "fönsterdraken" har nu gjort upp i godo. Kronfönster har ändrat sitt namn till isolerpaketet. Båda parter är nöjda med uppgörelsen och båda parter drar nu tillbaka sina hot om kostnader och tvister.

Jag tycker som jag tidigare sagt att det är kul att Kronfönster får uppmärksamhet från en så stor motspelare. Det handlar om en koncern som omsätter mångmiljardbelopp mot oss i Småland, som visserligen är rikstäckande men som inte omsätter alls så mycket pengar. Det visar att vi gör saker rätt och att vi har ett namn på marknaden:

Vi tyckte inte att "supervarmpaketet" var något intrång som "fönsterdraken" påstod, men vi vi tillverkar hellre fönster än håller på och tvistar. Därför gjorde vi en överenskommelse om att ändra namn, och båda parter är nöjda nu. Tillbaka till spelplanen igen: Säger Carl-Gustaf Svensson, ägare till Kronfönster AB

Kronfönster är utsett till ett av Sveriges snabbast växande företag. Vi har vunnit Gasellpris av Dagens Industri 2 år på rad. Vi är en snabbt växande fönstertillverkare.. Vi växer inte genom förvärv, eller lån av namn, vi växer för att vi har nöjda kunder: Säger Carl-Gustaf Svensson