Kronfönster och fönsterkoncernen överens, ingår förlikning.

Pressmeddelande  •  2012-07-16 17:01 CEST

En av Europas största fönterkoncerner ansåg att Kronfönster hade gjort intrång i deras registrerade varumärke. Det var ordet "supervarmpaketet" som det handlade om.

Kronfönster och "fönsterdraken" har nu gjort upp i godo. Kronfönster har ändrat sitt namn till isolerpaketet. Båda parter är nöjda med uppgörelsen och båda parter drar nu tillbaka sina hot om kostnader och tvister.

Jag tycker som jag tidigare sagt att det är kul att Kronfönster får uppmärksamhet från en så stor motspelare. Det handlar om en koncern som omsätter mångmiljardbelopp mot oss i Småland, som visserligen är rikstäckande men som inte omsätter alls så mycket pengar. Det visar att vi gör saker rätt och att vi har ett namn på marknaden:

Vi tyckte inte att "supervarmpaketet" var något intrång som "fönsterdraken" påstod, men vi vi tillverkar hellre fönster än håller på och tvistar. Därför gjorde vi en överenskommelse om att ändra namn, och båda parter är nöjda nu. Tillbaka till spelplanen igen: Säger Carl-Gustaf Svensson, ägare till Kronfönster AB

Kronfönster är utsett till ett av Sveriges snabbast växande företag. Vi har vunnit Gasellpris av Dagens Industri 2 år på rad. Vi är Sveriges snabbast växande fönstertillverkare och Sveriges största tillverkare av Pvc fönster. Vi växer inte genom förvärv, eller lån av namn, vi växer för att vi har nöjda kunder: Säger Carl-Gustaf Svensson

Kronfönster är Nordens största tillverkare av Pvc fönster. Kronfönster är fullsortimentstillverkare och tillverkar även fönster, dörrar och skjutpartier i trä och i aluminium. Kronfönster är ett helägt Svenskt familjeföretag med egen tillverkning av fönster, dörrar och isolerade uterum. Alla produkter har fullisolerade superenergiglas och är vinterisolerade. Vi tillverkar och säljer allt själva utan några återförsäljare/mellanhänder.  VI har tillverkning av pvc, aluminium och träfönster och dörrar. Vi är Sveriges största tillverkare av underhållsfria pvc fönster . Vi har alla typer av energifönster och skjutdörrar. Vi levererar till alla de stora byggföretagen, allmännyttan, bostadsrättföreningar och privata villaägare i hela Norden

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom