Kronfönster stoppar försäljning av träfönster i 2 veckor, på grund av hög orderingång.

Kronfönster har haft rekordförsäljning första halvåret och en fortsatt kraftig orderingång under sensommaren. Detta gör att företaget nu pausar försäljningen av träfönster i 2 veckor. Kraftigt ökad efterfrågan, särskilt på våra kulturfönster och runda och halvrunda fönster, gör att vi måste producera i kapp det vi har sålt, innan vi tar nya order.

Vi står inför liknande problem på Premium och Polaris, våra PVC-fönster om vår försäljningsökning håller i sig, säger Carl Svensson, affärsutvecklingschef för Kronfönster.

Men det problemet tror vi att vi löser, vi har redan byggt ut kapaciteten där under våren. Samma sak gäller våra träfönster och kulturfönster. God orderingång är alltid trevligt och det är ett problem som snart är bortbyggt. I praktiken gör det att leveranstiden förskjuts något för nya ordrar, men det är tillfälligt och i slutet av september är vi i kapp igen.

Kronfönster poängterar att inte kunden kommer att märka av någon försening, mer än att nya ordrar förskjuts något i tid.

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• skjutdörrar
  • uterum
  • plastfönster