Snabbväxaren Kronfönster AB, retar upp konkurrenter. Konkurrenterna försöker stoppa Kronfönsters framgångar!

En av Europas största fönsterkoncerner hotar Kronfönster AB med rättsliga åtgärder om man inte slutar med sin marknadsföring av ”supervarmpaketet”. Konkurrenten menar att de har ensamrätt till det ordet.

Jätteroligt att ”stora fönsterdraken” känner sig hotade av oss. Det är rädda för att vi snabbt tar marknadsandelar från dem och numer utgör vi förmodligen ett seriöst hot mot dem, fast de är enormt mycket större än oss. Vi är förmodligen farliga för dem på grund av våra låga priser och att vi snabbt vinner nya kunder och marknader, även under lågkonjunktur som i år: Säger Kronfönsters Grundare Carl-Gustaf Svensson.

Kronfönster kallar sin isolerande varmkant runt glaset på sina fönster för ”supervarmpaketet” det alltså det som rent formellt är den juridiska punkten. Men Kronfönster tror alltså att vad man egentligen är ute efter är att skrämmas och försöka att få ner Kronfönsters lite framfusiga attityd och låga priser som snabbt vinner marknad. Man vill helt enkelt sätta käppar i hjulet och stoppa Kronfönsters framgångar.

Kronfönster har på 7 år gått från att vara ett garageföretag, till att omsätta 30 miljoner kronor på tillverkning och försäljning av PVC-fönster. Pvc fönster i sin tur, är ett mycket stort hot mot de stora fönstertillverkarna av träfönster. Pvc fönster vinner hela tiden marknadsandelar från träfönster och hotar på sikt dessa stora fönstertillverkares existens.

Carl-Gustaf Svensson på Kronfönster säger:

Jag tror det är flera saker som är ett rött skynke för konkurrenten. De håller inte budget, försäljningen för fönster viker i år 2012, På grund av finansiell oro. De tillverkar träfönster, som får stryk varje år och tappar marknadsandelar på grund av pvc fönster. Då börjar man titta sig runt, vem är vinnaren i matchen? Vem går det bra för? Vem tar marknadsandelar? Svaret för dem är uppenbart, Kronfönster.

Kronfönster. Vi har vuxit med i genomsnitt 50% per år i 7 års tid. Vi är idag tillverkare av pvc fönster. Vi har en egen produktion av vackra träfönster, kulturfönster. Vi tillverkar även skjutpartier och isolerade uterum. VI är fullsortimentstillverkare, vi tillverkar allt och vi håller  låga priser, vilket gör att vi ofta är med i matchen, vi växer snabbt och det retar dem.

Kronfönster håller priser som gör dessa stora ”Fönsterdrakar” rasande. Kronfönster är för billiga, vi tar snabbt marknadsandelar och kunder, Kronfönster måste tryckas åt. Supervarmpaketet är deras sätt att göra det. Jag ser inget annat svar på denna juridiska kullerbytta.

Okay, vilken är ”Fönsterdraken då”. En av Europas största fönsterkoncerner som vill stoppa er?

Jag vill inte gå ut med det idag, det skulle försvåra vår förhandling med dem. Jag behåller den informationen så länge, men går de vidare med sina hot och stämmer oss, så kommer vi offentliggöra allt för att visa marknaden vad dessa stora Drakar försöker göra med sin makt, pengar och fina jurister. De ska inte kunna slå undan benen för oss små fönstertillverkare. De skrämmer inte Kronfönster, ”Fönsterrebellen från Småland”. Säger Carl-Gustaf Svensson på Kronfönster AB.

• Brott, juridik, rättsfrågor

• skjutdörrar
  • fönstertillverkare
  • kronfönster

Kronfönster är tillverkare av Pvc fönster. Kronfönster är fullsortimentstillverkare och tillverkar även fönster, dörrar och skjutpartier i trä och i aluminium. Kronfönster är ett helägt Svenskt familjeföretag med egen tillverkning av fönster, dörrar och isolerade uterum. Alla produkter har fullisolerade superenergiglas och är vinterisolerade. Vi tillverkar och säljer allt själva utan några återförsäljare/mellanhänder. VI har tillverkning av pvc, aluminium och träfönster och dörrar. Vi har alla typer av energifönster och skjutdörrar. Vi har levererat till byggföretag, allmännyttan, bostadsrättföreningar och privata villaägare.