CRAFT BEER från Nordens mest prisbelönta bryggeri

Three Hearts Amber Lager Källare No 9 5,0% är en kraftfull lager brygd på högklassig KRAV-certifierad Munchnermalt som ger en maltig sötma och en härlig bärnstensröd färgton. Ölet torrhumlas direkt i lagertankarna och det är under denna process som dess väl avvägda humlearom och karaktär skapas. Humlesorterna är bland annat Saaz, Cascade och Fuggles. En äkta CRAFT BEER från Krönleins, ett familjebryggeri i 6:e generationen.

Den 1 mars finns det senaste ölet, Three Hearts Amber Lager Källare No 9 5,0% med artnr 1312-15, på Systembolaget. Ett öl som följer bryggeriets princip med Naturbryggt, vilket betyder att ölet endast innehåller naturliga råvaror, använder vatten från egen källa, bryggs enligt naturliga bryggprocesser utan enzymer eller andra tillsatser och direkt till rätt alkoholhalt utan spädning. Metoder som tar längre tid och är betydligt mer kostsamma, men som ger öl med en helt annan känsla och kvalitet.

Passar till: Svensk husmanskost, Vilt, Grytor eller som njutningsfull sällskapsöl.

Ingen annanstans i Sverige finns en bryggerimiljö som liknar den hos Krönleins i Halmstad, i en 160 år gammal tegelbyggnad bryggs öl som det gjordes på farfars tid. Med kopparpannor från förra sekelskiftet, öppna jäskar och gediget hantverkskunnande. Detta kulturarv förvaltas av bryggarfamiljen Krönlein med anor sedan 1790.

Här finns också Källare no 9, det historiska lagervalvet där spännande brygder provas ut av familjen Krönlein och Bryggmästare Ivo Odenthal, en auktoritet i öl-världen. Öl som gett en mängd titlar och medaljer och som gjort Krönleins till Nordens mest prisbelönta bryggeri.

• Mat, dryck

• craft beer