Axelsons Gymnastiska Institut skriver samarbetsavtal med Kroppsterapeuternas Yrkesförbund!

Axelsons Gymnastiska Institut är Skandinaviens äldsta och största komplementär- och alternativmedicinska skola. Skolan grundades 1962 av Hans Axelson och firade 50 års jubileum förra året.

Syftet med samarbetet är att stärka varandras varumärken och att fortsätta utveckla och etablera branschen bl.a. genom att skapa förutsättningar för att kvalitetssäkra sina elever.

Dessutom kommer samarbetet att etablera och stärka Kroppsterapeuternas kvalitetssäkringsmodell och position på marknaden.

Tillsammans bildar Kroppsterapeuternas Yrkesförbund och Axelsons ett mycket start team i arbetet att inför ett BOT-avdrag i Sverige. Så här kommenterar Hans Axelsson, rektor och grundare till Axelsons Gymnastiska Institut BOT-avdraget:

"För Axelsons känns BOT-avdraget både självklart, sunt och något som vi verkligen hoppas på ska bli verklighet. Det kommer göra stor skillnad för vår bransch, då fler arbetstillfällen kommer att skapas för våra elever samtidigt som svenska folkets hälsa kommer att bli bättre. Därför kändes det också självklart att ha med information om BOT-avdraget när vi gjorde vårt utskick till alla våra elever/tidigare elever och de som visat intresse för Axelsons. Vår förhoppning var att så många som möjligt ville vara med och driva opinion. Något som infriades. Det var många som gick vidare på länken till Bot-avdraget på Facebook och dess hemsida!"

”Att göra gemensam sak av samma intressen är ingen ny idé”, säger Peter Feldt generalsekreterare i Kroppsterapeuternas Yrkesförbund. ”Däremot är samarbetet en nystart för en bransch som just nu börjar få medvind. Det är tufft att synas och höras inom hälso- och sjukvården idag så kvalitetssäkring och samverkan är nödvändigt för att skapa framgång. Och i det här fallet blir det mycket spännande att se tiden an.”

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Läs mer om BOT-avdraget på www.botavdraget.se