Massagens Dag 2015 – årets branschdag

Massagens Dag 2015 – årets branschdag

Den 12 maj arrangeras Massagens Dag, vilket innebär beröring i olika former utförd av professionella terapeuter i hela Norden. Varje år görs 1000-tals behandlingar under denna dag. Kroppsterapeuternas medlemmar runt om i Sverige gör olika aktiviteter med koppling till Massagens Dag. De anordnar bland annat öppna hus i sina lokaler eller samarbetar med butiker, företag eller andra aktörer på sin ort. Den gemensamma nämnaren är att de på något sätt visar upp sin behandlingsform och erbjuder allmänheten rabatter eller prova på-behandlingar utan kostnad. En del kommer också att samla in pengar till Kroppsterapeuternas insamling till Barncancerfornden.

- Massagens Dag är en möjlighet för allmänheten att få prova på olika former av kroppsbehandlingar. Vi vet att massage och annan kroppsterapi lindrar smärta, mjukar upp muskler, motverkar stress och ökar koncentrationsförmågan, säger Peter Feldt, generalsekreterare på Kroppsterapeuternas Yrkesförbund.

Massagens Dag ägde rum första gången 2012. Kroppsterapeuternas medlemmar har varje år engagerat sig i detta arrangemang.

Här berättar några av Kroppsterapeuternas medlemmar vad de gör på Massagens Dag 12 maj.

Marona Rytterlöv, Gällivare

- Massagens Dag är ett fantastiskt tillfälle att lyfta massagens betydelse. Bra för oss som jobbar med behandlingar och bra för kunderna som blir påminda om massagens goda effekter. Jag kommer att finnas med mina kollegor i centrala gallerian i Gällivare. Vi skänker 10 procent av intäkterna på alla bokningar, sålda presentkort och produkter till Barncancerfonden.

Tove Nordh, Jönköping:

- Jag har öppet hus på Caritativa Massage tillsammans med två andra massageterapeuter. Vi kommer att erbjuda energimassage i 25 minuter till rabatterat pris och ha olika erbjudanden under dagen.

Sven Zetterqvist, Järfälla

- Jag kommer att stå utanför Cura-apoteket i Barkarby med min bänk och erbjuder avspänningsmassage i tio minuter för 20 kronor. Massagens Dag är ett ypperligt tillfälle att knyta kontakt med både kunder och företagare i området, samt att få visa vem man är och vad man har att erbjuda.

Maritha Ylander, Ludvika

- Det kommer att vara aktiviteter på två ställen i Ludvika under dagen, på Life-butiken i gallerian och i simhallen. Vi vill sprida beröring i kommunen och varje hem. Och dessutom vill vi stötta Kroppsterapeuternas insamling till Barncancerfonden. Därför erbjuder vi 5-15 minuters prova på-behandlingar utan kostnad men ger kunderna möjlighet att skänka ett valfritt bidrag till insamlingen.

Kroppsterapeuternas medlemmar finns över hela Sverige. Så håll utkik efter massörer eller andra kroppsterapeuter i gallerior, butiker eller på andra ställen där du befinner dig den 12 maj.

Du hittar även Kroppsterapeuternas medlemmar här!

Välkommen till Kroppsterapeuternas Yrkesförbund!

Kroppsterapeuternas Yrkesförbund är branschens största förbund ca 4.000 medlemmar. Det innebär också att vi kan erbjuda dig, som medlem, en mängd förmåner. En av våra viktigaste uppgifter är att synliggöra våra medlemmar och att driva viktiga branschfrågor. Som medlem hos oss får du bland annat en mycket kostnadseffektiv försäkring, som skyddar både dig och dina klienter. Du får även tillgång till vår medlemsservice per telefon och mail samt juridisk rådgivning av vår advokat. Du får också möjlighet att marknadsföra dig som terapeut när vi medverkar på större evenemang.

Kroppsterapeuternas Yrkesförbund
Sankt Paulsgatan 22 C