Massagens Dag – årets största branschdag!

Massagens Dag – årets största branschdag!

Massagens Dag – alla terapeuters stora branschdag!

Den 12 maj arrangeras Massagens Dag, vilket innebär beröring i olika former utförda av professionella terapeuter utan kostnad runt om i hela Norden. I helgen tjuvstartar många kliniker och slår upp dörrarna för allehanda prova-på behandlingar.I butiker, gallerior och tågstationer runt om i hela landet - ja, faktiskt i hela Norden kan du träffa på en terapeut den 12 maj som erbjuder dig en prova-på behandling.

I år sker Massagens Dag dessutom i samarbete med Barncancerfonden. Till kunden kommunicerar vi budskapet ”Jag berör dig – vill du ge något tillbaka så visa det genom att sätta in valfritt belopp på Barncancerfondens konto.”

Om Barncancerfonden

Nästan varje dag drabbas ett barn i Sverige av cancer. Tre av fyra överlever. Vår vision är en värld där barncancer inte är något att oroa sig för. En värld där alla barn som insjuknar i cancer blir friska. Med gåvor från privatpersoner och företag finansierar Barncancerfonden cirka 90 % av all barncancerforskning i Sverige. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll vilket garanterar att pengarna alltid går till rätt ändamål.

Behovet av behandlingar är enormt!

- 75 procent av alla som går till sjukvården idag har problem med någon form av smärta eller stress relaterade problem. Vi vet att massage och annan kroppsterapi lindrar smärta, mjukar upp muskler, motverkar stress och ökar koncentrationsförmågan, vilket vi hoppas att fler kommer att upptäcka, säger Peter Feldt, generalsekreterare på Kroppsterapeuternas Yrkesförbund.

Fortsatt samarbete med Cura apoteket

Även i år kommer Kroppsterapeuternas Yrkesförbund att samarbeta med apotekskedjan Cura apoteket. Terapeuter kommer att erbjuda kostnadsfria behandlingar på Cura apotek som ligger i, eller i direkt anslutning till, en större ICA-butik.. Behandlingen genomförs sittande och kunden behöver endast ta av eventuella ytterkläder.

Ämnen

Kroppsterapeuternas Yrkesförbund är branschens största förbund med 4.500 medlemmar. Det innebär också att vi kan erbjuda dig, som medlem, en mängd förmåner. En av våra viktigaste uppgifter är att synliggöra våra medlemmar och att driva viktiga branschfrågor. Som medlem hos oss får du bland annat en mycket kostnadseffektiv försäkring, som skyddar både dig och dina klienter. Du får även tillgång till vår medlemsservice per telefon och mail samt juridisk rådgivning av vår advokat. Du får också möjlighet att marknadsföra dig som terapeut när vi medverkar på större evenemang.

Desiree Blomberg

Presskontakt Generalsekreterare

Välkommen till Kroppsterapeuternas Yrkesförbund!

Kroppsterapeuternas Yrkesförbund är branschens största förbund ca 4.000 medlemmar. Det innebär också att vi kan erbjuda dig, som medlem, en mängd förmåner. En av våra viktigaste uppgifter är att synliggöra våra medlemmar och att driva viktiga branschfrågor. Som medlem hos oss får du bland annat en mycket kostnadseffektiv försäkring, som skyddar både dig och dina klienter. Du får även tillgång till vår medlemsservice per telefon och mail samt juridisk rådgivning av vår advokat. Du får också möjlighet att marknadsföra dig som terapeut när vi medverkar på större evenemang.

Kroppsterapeuternas Yrkesförbund
Sankt Paulsgatan 22 C