Prestigekund till Norrlands största kommunikationskoncern

Krux blir Skellefteå Krafts kommunikationsbyrå de närmaste åren.
– Att samarbeta med en partner av Skellefteå Krafts kaliber – en av Sveriges största elleverantörer – är naturligtvis en inspirerande utmaning. Vi ser fram emot många spännande och varierade uppdrag, berättar Jens Mårtensson, vd på Krux.

Avtalet löper över två år med option på ytterligare ett.

– Det innebär att vi kan se mer långsiktigt på vår relation och att vi får en stabilitet i samarbetet. Det kommer båda parter att ha stor nytta av, menar Jens Mårtensson och får medhåll av Catarina Hägglund, informationschef på Skellefteå Kraft:

– Vi sökte och fann en kompetent partner som inte bara är ledande inom kommunikation, utan också har ambitionen att växa och utvecklas tillsammans med oss.

Skellefteå Kraft har 640 anställda och omsätter årligen 4,5 miljarder kronor. Det är en av Sveriges största kraftproducenter, med egna produktionsanläggningar för vindkraft, vattenkraft och bioenergi. Företaget har egna elnät och erbjuder energi- och underhållstjänster, dessutom bedrivs verksamhet inom fastighetsuthyrning och bredband.

– Eftersom Skellefteå Kraft har en stor och mångfasetterad verksamhet kan organisationen må bra av en partner som har koll på marknadskommunikationens alla delar. Det gör att vi kan kommunicera ett samlat varumärke oavsett marknad, säger Jens Mårtensson.

Krux är tillsammans med Dixie PR och Dreamfield Norrlands största kommunikationskoncern (40 anställda). Bland övriga kunder finns bland annat Norrmejerier, Martinsons, Skellefteå kommun, Repay, Svensk volleyboll, Baseco och Östersundsbostäder.

Mer information:
Jens Mårtensson, vd Krux, mobil: 070-641 22 71, e-post: jens@krux.se

• energi
  • kommunikation
  • pr
  • bredband
  • fjärrvärme
  • reklam
  • skellefteå kraft
  • el

Krux har ett brett erbjudande inom marknadskommunikation till kunder som ser vikten av varumärkestrogen kreativitet. I koncernen finns dotterbolagen Dixie PR och Dreamfield. Dixie PR har PR och event som huvudsyssla och Dreamfield är ett produktionsbolag inom film med fokus på digital rörlig bild.