KSRR lanserar stor informationskampanj

Information om kommande matavfallsinsamling och delårsrapport står i fokus när förbundsstyrelsen för KSRR samlas för styrelsemöte.

Den 3 november startar insamlingen av matavfall inom KSRR och redan nu har en massiv informationskampanj rullat igång.

–  Vi kommunicerar med en riktad information till abonnenterna genom direktutskick i kombination med en bred reklamkampanj. Till våren kommer delar av kommunikationen att upprepas mot våra fritidsabonnenter säger förbundschef Jan Fors.

Delårsrapport för 2014 skall även upp för beslut. Resultatet visar på ett fortsatt starkt resultat med ett överskott för perioden på 6,4 Mkr. Prognosen för hela 2014 pekar på ett överskott med 7,0 Mkr. Det goda resultatet gör att ambitionen med oförändrade taxor kan gälla även för kommande planperiod (2015 till 2017).

• Kommunal service

• Kalmar

KSRR är ett kommunalförbund med Kalmar-, Nybro-, Mörbylånga- och Torsås kommun som medlemmar. KSRR ansvarar för insamling och omhändertagande av hushållsavfallet från områdets drygt 105 000 invånare och har ca 30 000 abonnenter. Runt 70 anställda ser till att närmare 5 000 kärl töms och 1 000 fordon tas emot på våra återvinningscentraler dagligen. Verksamheten är helt taxefinansierad, omsätter ca 130 Mkr årligen och lyder under kommunallagen.

Ulrika Bergström

Jan Fors