Pressbild: Johan Airijoki

Allting kommer att bli bra!

Den 7 April släppte Johan Airijoki sitt nya album "Allting kommer att bli bra". Ny hyllas skivan utav kritikerna!

Allting kommer att bli bra har hyllats i DN och fick 4-5 av recensenten Mattias Dahlström.

NSD har uppmärksammat skivsläppet med en intervju av Johan.

Bloggen Pop Muzik premiärspelande singeln Valphjärta och intervjuade Johan.

Låten "Repisvaara" från albumet fick rotation på Studentradion och låten "Valphjärta" blev premiärspelad och sedan veckans favorit i Sveriges Radio.

Johan beskriver skapandet av Allting kommer att bli bra med egna ord
.
Jag skrev titelspåret Allting kommer att bli bra i stundens ingivelse en Januari kväll i Gällivare 2015. Det var kallt ute. Vår ytterdörr var trasig så det var kallt inne också. Jag fann mig själv spelandes den sången allt oftare. Det fungerade som en slags tröst. Efter ett tag tänkte jag att det här är temat och titelspåret till min nästa skiva.

Allting kommer att bli bra. Jag försökte förstå vad de orden betydde. Jag märker att klimatförändringarna påverkar naturen runt mig med oöverskådliga effekter. Jag märker hur vi människor väljer sidor och vägrar lyssna på varandra. Vi verkar inte kunna komma överens om någonting utom att allting är på väg att gå åt helvete. Det finns så mycket rädsla överallt. Men samtidigt vad ska jag säga om framtiden till en person som jag bryr mig om. Jag säger att allting kommer att bli bra. Det är det jag hoppas på. Det är orden vi använder för att försöka trösta varandra. Det fina med oss människor är att vi bryr oss om varandra. Det märker jag när jag kör bil på en hal vinterväg i Lappland. Det mötande fordonet blinkar med sina helljus. Föraren vill varna mig eftersom det har gått ut en ren på vägen. Människan som sitter i det mötande fordonet kan omöjligt veta vem jag är, vart jag kommer ifrån eller hur jag ser ut. Men den vill inte att jag ska krocka med en ren och skada mig. Måste vi sitta i stålkarosser och blinka med lampor för att förmå att hjälpa varandra? Vi kanske kan hjälpa varandra ansikte mot ansikte. I så fall kanske det finns en chans och att allting kommer att bli bra.

Turné

17 Mars Oceanen Göteborg

18 Mars Louie Louie Stockholm

8 April Munchenbryggeriet Stockholm