Pressbild: Electric Religions

Från Kina till Örebro!

Den 5 november arrangerar skivbolaget Attitude Production fyra av sina akter på Plektrum i Örebro! - Vi var nyss på en succéturné i Kina med dom här banden! Det ska bli jättekul och komma till Närke säger Regina Vallanger

ELECTRIC RELIGIONS är bandet med rötter i Gävle och förgreningar av bandmedlemmar ända till Frankfurt. Kärleken till musiken och en exceptionell skicklighet är en stark drivkraft hos detta fantastiska band.

The first seeds of Electric Religions were sown in the early 90’s, when Steven Kautzky Andersson lived and played with fellow musicians in different rock bands in Hollywood, Los Angeles. In 1992 he was discovered by the legendary talent scout Mike Varney who praised his skills in the magazine Guitar World: ”Steven reveals a gift of composing original material that is both raw and aggressive. It is hauntingly melodic, with crisp and concise solos.” After playing in a power trio featuring Scot Coogan (Ace Frehley, Alice Cooper, Lita Ford, Lynch Mob) and Scot Shriner (Weezer), he returned to Sweden in 1993 to record his Grammy-nominated debut album Gipsy Power. The album achieved substantial international success, especially in Japan where it hit top 10 in the charts.

GREYBEARDS är det energiska unga bandet som åstadkommit mycket det senaste åren som många band drömmer om. Det är imponerande när man läser bandets Tourhistorik http://greybeards.eu/tour/ Greybeards är nyss hemkomna från sin andra turné i Kina.

GREYBEARDS släppte sitt debutalbum "Longing to Fly" i Sverige mars 2015 och i Europa i januari 2016 och media pådraget har varit stort runt releasen. GREYBEARDS har blivit onämnd som "Sveriges nästa stora musikexport" av tyska recensenter. Intervjuer i tyska Classic Rock Magazine och ett av spåren, "Eversince" följde med albumet i 50 000 exemplar i Tyskland, Österrike och Schweiz och fler prestigefulla rockmagazine runt om i Tyskland. ROLLING STONE magasin gav en rate på GREYBEARDS album med 3/5 poäng och följande kommentar: "Greybeards from Sweden - just 21 throws at pathos an all mainstream rock clubs claim "We'll Never Die". When, if not now?"

NORTHERN LADIES är bandet som kallas för "Rockhypen Northern Ladies" i media hemma i Gävle. En EP släpptes förra hösten men pga. ny sångerska ska ny sång spelas in + fler låtar till ett debutalbum. Med tuff inspiration från Saxon, Kiss och The Runaways är detta ett häftigt band att räkna med!

MASS DIVERSITY är en ung gitarr gud med rötter i jazzmusik,
en funky basist, en metaltrummis och en frontfigur som från en annan planet, full av känslor. Resultatet är Mass Diversity och det är så speciellt unikt att det måste upplevas Live. En del säger t.o.m. att de skapat en egen genre.