Fotograf: Sima Korenivski

Grammisnominerade Amanda Ginsburg på stor vårturné!

I fredags presenterades Amanda Ginsburg som Grammisnominerad, i kategorin ”Årets jazz”. Nu släpps biljetterna till hennes stora vårturné - Vill du fly med mig från vardan'.

- ”Vilken helt enorm ära att vara grammisnominerad tillsammans med detta otroliga gäng: Georg Riedel, Bobo Stensson, Bo Sundström och Johan Lindström. Det här året känns helt surrealistiskt, som en dröm jag aldrig skulle våga drömma”
säger Amanda Ginsburg

Sen Amanda debuterade med sitt debutalbum ”Jag har funderat på en sak” belönades hon först med betyg 4 av 5 i Dagens Nyheter. Sedan fortsatte framgångarna med Olle Adolphson-stipendiet, flera tv-inslag bland annat i SVT Gokväll och Allsång på Skansen. Hon har nominerats till årets nykomling i P2 Jazzkatten, mottagit Skaps Jazzpris och Stim-stipendium. Hon har spelat över hela landet inför tusentals besökare och avslutade hösten med fina recensioner och bejublade konserter inför utsålda hus. Under våren 2019 åker Amanda ut på en stor turné, biljetter finns nu ute.

- "Jag längtar efter att få åka ut och sjunga för dem som betyder allra mest för mig, att möta alla dem som lyssnar och uppskattar min musik!" säger Amanda Ginsburg.

Turnéplan:

29 januari - Bollnäs Jazzklubb