Magnus Betnér

Mästaren Magnus Betnér är tillbaka!

Mästaren är tillbaka!

Efter mer än tio år av utsålda turnéer valde Magnus Betnér 2016 att ta en rejäl paus från både scen, tv-program och turnerande. Nu gör han efterlängtad comeback.

Känd från bland annat Parlamentet och för sin ofta politiska, liberala och provokativa humorstil ger sig nu Magnus Betnér ut på turné med föreställningen ”Work In Progress”. Work in Progress är en brittisk företeelse som innebär att komikern jobbar fram nästa stora arenaturné från scen. Detta är andra gången Magnus Betnér turnérar med Work in Progress och förra gången var samtliga föreställningar utsålda.

Ingen svensk komiker har varit piggare på att testa nya grepp och ligga i framkant för stand-ups utveckling än Magnus Betnér. Inför varje föreställning skriver han på nytt material och tanken är materialet fortsätter leva och utformas under turnén. Förutom att pressa gränser och utveckla stand-up som genre så ger det publiken en insikt i hur en föreställning växer fram och tar form.

Turnéplan - Work In Progress 2019

31 okt Norrköping, Louis De Geer

01 nov Borås, Sagateatern

02 nov Varberg, Teatern

27 nov Umeå, Norrlandsoperan

28 nov Örnsköldsvik, Folkan Teatern

29 nov Skellefteå, Nordanåteatern

30 nov Luleå, Kulturens Hus

01 dec Kiruna, Folkets Hus

03 dec Helsingborg, The Tivoli

05 dec Västerås, Carlforsska

06 dec Örebro, Konserthuset

07 dec Eskilstuna, Lokomotivet

13 dec Stockholm, Slaktkyrkan

14 dec Sundsvall, Teatern

15 dec Gävle, Teatern

19 dec Linköping, Konsert & Kongress

20 dec Jönköping, Teatern

21 dec Göteborg, Draken

Fler datum tillkommer.

Boka biljetter på kulturaktiebolaget.se eller hos lokala återförsäljare.

Hemsida magnusbetner.com
Facebook Magnus Betnér