THE BLAND signar med tyska Backseat och lanserar tre Europaturnéer!

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2019 08:43 CET

Pressbild: The Bland

THE BLAND signar med tyska Backseat och lanserar tre Europaturnéer!

Historierna om svenska The Bland är många. De träffades i Nya Zeeland. De skapade upplopp i Italien. De var nära på att drunkna i Sydney.

Efter ett års isolation på landsbygden utanför Örebro har nu bandet börjat turnera i Europa. Tysklands livepublik och radio har slagit klorna i bandet och nu går The Bland ut med att de signar med tyska Backseat PR & Labelservices och bokningsbolaget AllRooms inför en storsatsning 2019.

Leadsångaren Axel Öberg, som bland annat blivit ”dagens ansikte” i Bremens största tidning WESER-KURIER, hintar om att ett 60-tal spelningar, en dokumentär och tre Europaturnéer planeras för 2019.

Kommentarer (0)

Kommentera