Pressbild: Anja Erika

Vi kan förändra världen, tillsammans!

Jag ska förändra världen – vill du vara med?

När jag var liten sa min pappa alltid ”Du kommer bli sångerska eller statsminister du!” Ju längre jag lever, desto mer känner jag att han hade rätt. Jag kommer visserligen aldrig bli statsminister, jag har alldeles för mycket annat att göra, men jag måste göra skillnad, och jag måste sjunga. Så jag gör allt på en gång. Jag ska förändra världen.

Jag vet vem du är är min senaste låt och min viktigaste låt.
Förhandslyssna på den här: https://soundcloud.com/lyckligproduktion/jag-vet-vem-du-ar/s-JzH6e
Kolla här: https://www.youtube.com/watch?v=7kSdJZ2tLk0

Med den vill jag inte bara sjunga och uppträda, jag vill starta en rörelse för alla antirasister som känner som jag och som vill visa det. Det är vi som vill att Sverige ska vara öppet, inkluderande, jämlikt och tillgängligt för alla. Vi måste stå tillsammans och visa det och jag tror att vägen att gå är att vara många, och stå tillsammans. Om vi är tillräckligt många kan vi finna mod och kraft i varandra. Mod att stå upp för det vi tror på, kraft att orka vara antirasister i vår vardag, kraft att ta både debatterna och de överbryggande samtalen med de som inte tror på öppenhet och ett Sverige där alla får plats. Tillsammans får vi mod och kraft, och tillsammans kan vi säga Jag vet vem du är och visa vilket slags Sverige och vilken värld vi tror på.

Därför släpper jag Jag vet vem du är, inte bara som låt, utan också som kampanj.

Du kan stötta min kampanj för att nå ut med min låt! Samtidigt får du en pin, ett smycke eller en poster som säger Jag vet vem du är. Du kan ta ställning genom att visa vad du tycker, tillsammans med mig. Och du kommer att se på andra om de också tagit ställning.

-Vi får kraft och mod av varandra!

Jag crowdfundar pengar till både utgivning av låten, till kampanjen, alltså tillverkning av pins, smycken och posters och till releasespelningen den 9 februari 2018. Det gör jag för att vi alla ska kunna säga Jag vet vem du är tillsammans. Och alla bidrag behövs! Varje krona du avvarar till mitt projekt kommer gå till antirasistiskt arbete på och utanför scenen. Och varje delning av kampanjen kommer göra att vi blir fler och starkare tillsammans!

Jag vill säga Jag vet vem du är, tillsammans med dig! Jag vill ha dig med på tåget. Jag vill att just du ska känna: JA det här vill jag vara med på! Jag vill ge Sverige en powerlåt att ha som soundtrack för vårt antirasistiska arbete! Vi kan förändra världen tillsammans. Nu kör vi!

Länk till kickstarter: