Bieffekter av Orionteaterns kommande premiär

Bieffekter av Orionteaterns kommande premiär Arbetsfrihet – en dröm som snart slår in? I Orionteaterns och Malmö Dockteaters kommande premiär Automata finns det inga människor alls på scen. För att lyfta de frågeställningar som Automata väcker ramas föreställningen in av ett konsert- och samtalsprogram. Medverkande är bland andra Göran Rosenberg, Henrik Berggren och Samira Ariadad. Programmet kallas Automata: Bieffekter.

Orionteatern och Malmö Dockteater har gått ihop om det experimentella scenkonstprojektet Automata, en icke-figurativ teaterföreställning med en rörlig scenografi helt utan människor på scen.

– Ett experiment som Automata väcker många frågor om teaterns och konstens framtid i en ny teknisk värld men också frågor om människans förhållande till tekniken i stort, säger Agnes Rosenberg, producent på Orionteatern. Utifrån dessa frågor har vi satt ihop ett gediget program tillsammans med Christopher Sander, musiker och kulturproducent. Det är inga människor på scenen i Automata men genom Bieffekter vill vi ändå ge plats för mänskliga möten.

Automata: Bieffekter är en konsertserie med AW-bar på fredagar, soppa och samtal på lördagar och barnvisningar av Automata i kombination med workshops på söndagar.

Medverkande i samtalen är Göran Rosenberg, Henrik Berggren, Hannes Sjöblad, Samira Ariadad, Anna Maria Carnhede och Rasmus Fleischer med flera. Band och DJ:s är bland andra Lux Lumen, Audionom, Elena Smon Wolay, Promise & The Monster och Hans Appelqvist.

Läs mer om programmet här

Läs om Automata här

Pressbilder Automata

Presskontakt Sofia Johansson, 073-673 07 96, sofia.johansson@smallworld.se

• Musik

• samtal
  • konsert
  • automata
  • seminarium

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på KulturhusetStadsteatern vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.