Boulevardteatern är räddad! Verksamheten i full gång.

PRESSMEDDELANDE - Boulevardteatern Februari 2015

Efter en vinter med osäkerhet kring teaterns framtid kan vi konstatera att Boulevardteatern är räddad! Verksamheten är i full gång med teaterskola, föreställningar på hemmascenen och på turné. Och just nu är teaterchef Roger Westberg i Australien för att jobba med David Collins (Umbilical Brothers) och regissör Jonathan Biggins i deras prisbelönta show "The Luck Child".

FÖR VUXNA
Nypremiär 14 februari av Den skalliga primadonnan, som spelar sjätte säsongen! Den absurda farsen av Eugene Ionesco, spelas av Tintin Anderzon, Iwa Boman, Margaretha Byström, Nils Eklund, Helge Skoog, Roger Westberg, i rollerna.
Spelar t o m april

Hamlet a stand up som senast vann priset Best International Show i New York, är mångfaldigt prisbelönad världen över. Teaterchef Roger Westberg spelar denna magnifika solotolkning av Hamlet för 23 året!
Tis 10 mars kl 19
Tis 14 april kl 19

Kulturkvällarna med Olof Buckard fortsätter för femte säsongen. Återigen bjuder Olof upp en gäst på scen för satir och samtal kring gudstokar och maktgalningar, om kreativitet och trassliga psyken.
Mån 13 april kl 19
Mån 4 maj kl 19

Mimcabaret – återigen presenterar Boulevardteatern en radda svenska och internationella gästartister samt egna skådespelare och föreställningar i en kavalkad som visar på mimformens hela bredd.
Lör 21 mars kl 19

FÖR BARN
Älskade återkomlingar för barnen är Hur långt når Alfons? En fiilosfisk och rolig föreställninge efter Gunilla Bergströms bok, regi Ika Nord, och Diktatorn av Ulf Stark, en underbar berättelse om en liten tyrann, eller med andra ord – av ett barn.
Båda spelar feb, mar, apr

GÄSTSPEL
Bland våra spännande gästspel kan nämnas Mr Tourette och Jag, Pelle Sandstraks oförglömliga föreläsningsföreställning om tics, och tvångstankar och den fantastiska resan till ett lagom friskt liv. Tjugo utsålda salonger på Boulevardteatern!

Gästspelet Ljuvliga Jävla Georgios handlar om Underbara ADHD:s grundare, Georgios Karpathakis. Vi följer med honom från förskolan, upp i tonåren och ut på Stureplan – hela vägen till dess han vid 25 års ålder äntligen får sin adhd-diagnos.
Mån 18 maj kl 18.30

PÅ TURNÉ
På turné är Bröderna Pixon & Mamma Borta (som ska till London) för de mindre barnen samt för högstadiet och gymnasiet: Stjärnlösa nätter som bygger på Arkan Asaads bok med samma namn.

PRESSBILDER
Pressbilder http://www.boulevardteatern.se/

KONTAKT
För mer information var vänlig kontakta producent Anna Holmkvist annah@boulevardteatern.se el 08 6429800