Brevnoveller släpper årets debutant

Efter en landsomfattande novelltävling i samarbete med LitteraturMagazinet, där ca 300 bidrag kommit in från aspirerande författare, publiceras nu förstapristagaren Mija Åhlander på Brevnoveller.

Mija korades den 16:e november till ”Årets debutant” av en enhällig jury bestående av: Gun Ekroth (under många år ansvarig för Radionovellen i Sveriges Radio), Stephan Mendel-Enk (författare och journalist), Sebastian Lönnlöv och Jonna Lindberg (litteraturkritiker på LitteraturMagazinet) samt Jens Klitgaard (chefredaktör, Brevnoveller)

Mija Åhlander är 50 år och bosatt i Ljungby i Småland. Till vardags jobbar hon som resurspedagog och undervisar i svenska. Bakom sig har Mija en magisterexamen i litteraturvetenskap och är i färd med att färdigställa sin första roman.

Hennes novell Pizzaskäraren handlar om en man som gått igenom en smärtsam separation från sin sambo och om parets gemensamma pizzaskärare som hamnar i händelsernas fokus…

Om Brevnoveller:
Brevnoveller är en ideell rörelse tidskrift som sprider ny litteratur i kort format. Fyra gånger om året publiceras noveller av både etablerade och debuterande författare i deras speciella format ”brevnovellen”. Tidigare har Brevnoveller publicerat bland andra skådespelaren och författaren Jonas Karlsson, succébloggaren Sandra Beijer och kultförfattaren Birgitta Stenberg.

Novellen Pizzaskäraren finns att köpa på www.brevnoveller.se samt i nätbokhandeln. (ISBN: 9789187257100)

För recensionsex och info, kontakta
Jens Klitgaard, Chefredaktör Brevnoveller
jens@brevnoveller.se