Den lille prinsen på BUS

Våren 2016 förvandlas BUS underjordiska rum och vindlingar till ett eget litet universum fyllt med sand och funderingar då vi iscensätter klassikern Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry.

En ensam pilot har tvingats nödlanda i öknen eftersom något gått sönder i hans motor. Då dyker han upp, den lille prinsen från planet B612 med alla sina frågor och funderingar.

Kom och träffa den utbrända lykttändaren, den olycklige drinkaren, en envåldshärskande kung och hjälp till att ta hand om den vackraste av blommor!

Föreställningen är delvis interaktiv och publiken får tillsammans med våra skådespelare undersöka vårt underjordiska universum där både de små och stora frågorna får plats. Det är ett magiskt äventyr för alla men som passar bäst för den som är mellan 5 och 9 år.

Föreställningen bygger på författaren och piloten Antoine de Saint-Exupérys bok Den lille prinsen som är en av världens mest lästa böcker.

Medverkande: Henrik Danielsson, Ida Wallfeldt, Nils Granberg, Rickard Hasslinger, Stina Samson

Regi och manus: Johanna Huss

Scenrum: Andreas Blom, Dennis Norlindh

Kompositör: Magnus Larsson