Dokumentären JAG SER DIG visas med efterföljande samtal på Reflexen i Kärrtorp måndag kl 19.30. Filmens huvudperson och regissör på plats.

Rena leder oss genom sin värld som ofta kantas av fördomar och begränsningar.  Vi får följa hennes väg från sista året på gymnasiet och ut i vuxenlivet. JAG SER DIG är också en berättelse om att hitta sin identitet. En resa som vi alla, oavsett vem vi är, måste göra. JAG SER DIG öppnar upp för andra sätt att se livet och tillvaron.

För att använda syntolkningen, behöver användaren en smartphone-enhet till vilken hen i förväg laddar ned appen Moviereading. Därefter laddas filmens syntolkning ned. I salongen startas appen och syntolkningen synkar upp mot bio-ljudet. Syntolkningen är gjord med stöd från Tillgänglig Bio/SFI.

Filmen är producerad av Mantaray Film, Stina Gardell - som under fler år har arbetat aktivt med att producera och sprida dokumentärfilm över hela landet. Turnén är ett samarbete med Våra Gårdar. För mer information kontakta Ylva Swedenborg på Cinema Sweden eller Pär Lindström på Mantaray Film. Information om visningar: www.mantarayfilm.se.

Länk till trailer  http://vimeo.com/106163545
Länk till ljudtrailer: http://www.mantarayfilm.se/filer/20141013161134.mp3