Dragshow GlamO´drama!

Här bjuds Ni på en hisnande fartfylld & dekadent kväll, fylld med humor och musik, glamour och förfall. Dragshow GlamO´drama minns det som kanske är glömt.

Nu så är det åter igen dags för dragshow på Odenteatern och äntligen får Stockholmarna ta del av södra Sveriges främsta primadonnor.

Sju vackra män blir sju ännu vackrare kvinnor i denna fartfyllda dragshowkväll fylld med schlager, dekadens och förfall i sällan skådad blandning. Odenteaterns egna “husdrugor” är den Stockholmsbaserade dragshowgruppen Barbarellas, som återigen snörar  in sig i korsetter, ikläder sig klänningar, höga klackar och peruker. Denna gången får de hjälp av den fabulösa dragshowgruppen Cabaret Moulin från Malmö.

En härlig, musikalisk, dråplig, humoristisk och  fartfylld kväll utlovas då Barbarellas drabbar samman med Cabaret Moulin på Odenteatern.

Missa inte detta, spelas endast två gånger!

9/10 & 11/12 kl. 20,00 Biljettpris 295kr

Cabaret Moulin

Är kanske den flitigaste dragshowgruppen i södra Sverige som gång på gång producerar nya fartfyllda shower med en träffsäker humor och komiska parodier, som fått södra Sveriges befolkning och framför allt Mölmöborna att ta dessa primadonnor till sitt hjärta.

De har vid flertalet tillfällen varit nominerade för “Årets Drag” på den årliga QX-galan i Stockholm och tog hem “Öresundspriset “ 2008 för sina insatser.

Delar av Cabaret Moulin deltog även i den tv-sända galan ”Dragqueen of the year 2007”.Elecktra tog den hedrande 2:a platsen, men mötte hårt motstånd av bl. a Barbarellas.

Titeln vanns av Cindy i Barbarellas. MEN.... Nu är hela gruppen Cabaret Moulin tillbaka på en  Stockholmscen och ute efter REVANSCH...

Barbarellas

Är dragshowgruppen som de senaste fem åren underhållit den kräsna teaterpubliken med sina träffsäkra parodier och fartfyllda shower. Man har kunnat se dessa "damer" i helaftonsföreställningar som: "Barbarellas Timewarp", “Barbarellas Confessions" , "Barbarellas REW/FFD", “Det börjar verka schlager banne mig” m.m.

Gruppen är flitigt anlitad av Stockholm Pride festival och reser land och rike runt och uppträder på diverse evenemang, festivaler och nattklubbar. Till sina shower har Barbarellas fått låna röster från många av landets största skådespelare: Meg Westergren, Mikael Persbrandt, Lena Endre, Bert-Åke Warg, Fillie Lyckow, bara för att nämna några...

Odenteatern:
Stockholms enda repertoarteater som drivs helt utan bidrag av skådespelaren Klas Ahlstedt.
Odenteatern vill vara en teater för alla, med en bred och varierande repertoar som passar många målgrupper.

Adress och biljettbokning:

Odenteatern, Västmannagatan 56

www.odenteatern.se 08-32 60 90

alt www.ticnet.se 077-170 70 70

För mer information, intervjuer, förhandsreportage samt pressbiljetter kontakta Odenteatern, info@odenteatern.se 08-32 60 90

• dragshow