Drumliner - en föreställning om människans ständiga strävan efter utveckling.

Dunk, dunk, dunk. Vi hör ljudet av en pålningsmaskin som pålar ner järnpelare i jorden, en maskin som lägger grunden till det vi bygger upp. Det sker under en jämn rytm, ett ljud som i sin enformighet ger en känsla av total ofrihet, en stängd civilisation. Men friheten väntar runt hörnet när en slagverkare frigör sig och tar över rytmen från maskinen och gör den till sin egen. Ett möte uppstår mellan dansare och slagverkare där de utmanar varandra genom olika uttryck.

Drumliner är inspirerad av Mörkrets Hjärta (Joseph Conrad) om människans ständiga strävan efter utveckling och försök att förstå sig själv. Det är en fartfylld, otyglad installation där dans, teater, musik och film sätts samman för att belysa motsättningarna mellan fångenskap/frihet och öppenhet/instängdhet. Drumliner vill fördjupa frågeställningar kring fundamentet, konstruktion, arkitektur och civilisation.

Mats Flink är skådespelare med rötter i Teater Galeasen (1984-95). Han debuterade som regissör och dramatiker 2002 med pjäsen Rikoschett på Teater Giljotin. Drumliner är hans tredje samarbete med Färgfabriken, 1999 framträdde han här med Därifrån tog Gestapo över och 2011 med Vaktar du på mig?

Medverkande
Regi/idé: Mats Flink
Slagverkare: Björn Gideonsson
Dansare: Allison Ahl & Maria Johansson
Producent: Cecilia Holm

Föreställningar, Färgfabriken Stora Salen:
Premiär 18e augusti kl 15.
19 augusti kl.15.00
22-24 augusti kl. 19.00
25-26 augusti kl.15.00

För mer information kontakta:
Cecilia Holm: 073 567 97 99, dansteater@telia.com
Emilia Rosenqvist: 073 644 23 97, emilia@fargfabriken.se