En unik performance med Galeria Silverado från Poznań på Supermarket Independent Art Fair 2015

Silverado kommer att presentera projektet Modern Art Desserts. För sjunde året i rad samarbetar Polska institutet med den konstnärsdrivna konstmässan Supermarket. Tillsammans har vi hittills presenterat gallerierna: Wyspa, szu szu, f.a.i.t., lokal_30, Galeria Wschodnia, Galeria Biała, Fundacja Salony, Zona Sztuki Aktualnej, Galeria Szara och Galeria Entropia. I år är det dags för Galeria Silverado från Poznań.

Inom ramen för årets upplaga av Supermarket Independent Art Fair har Silverado tagit fram ett utställningsprojekt specifikt för mässan. Montern kommer att utgöras av en elegant konditoridisk där kakor och desserter ställs fram kring publikationen Modern Art Desserts. I publikationen kommer det att finnas instruktioner kring hur man bäst presenterar kända modernistiska konstverk i form av konditorivaror och desserter. Bakom disken kommer det att finnas tre personer vars uppgift är att både representera Silverado och arbeta som personal. Montern kommer att vara öppen under hela mässan. Silverados uppdrag är inte helt fastställt än, men man kommer att ordna aktiviteter som på ett kreativt sätt engagerar andra deltagare.

Silverado är ett konstnärsdrivet projekt från Poznań i Polen som syftar till att kritiskt analysera den etablerade konstvärlden och ge förslag på alternativ, både vad gäller hur konst presenteras och hur man arbetar med konst på institutioner och gallerier.

Silverados experimentella verksamhet har alltid satt processen i centrum, inte det färdiga resultatet, och arbetet sker antingen inom Silveradokollektivet eller i samarbete med inbjudna konstnärer eller folk som inte kommer från konstområdet.

Mer: www.silverado.pl

Kontakt:

Marta Dybula, PR-ansvarig på Polska institutet

marta.dybula@instytutpolski.org, tel. 08-50 57 50 73

Silverados medverkan i Supermarket Art Fair 2015 sker i samarbete med Polska institutet och med stöd av Poznań universitet UAM, culture.pl och < /span>Stiftelsen Fundacja uap och vojvodskapet Wielkopolska.

• konst
  • galeria silverado
  • polen
  • polska institetet