Ett halvt sekel med gitarr

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2017 11:38 CET

Eva Möller-Norée gästar Musikvalvet Baggen med berättelser om sitt från sitt liv med gitarren, sin egen musik och poesi.

Eva Möller-Norée, en av Sveriges genom tiderna främsta flamencogitarrister, intresserade sig tidigt för afro- och latinsk musik. Under sin långa karriär har hon turnerat i Europa, Sydamerika och Afrika samt gjort otaliga TV- och radioframträdanden. Hon är också kompositör, arrangör, poet och översättare av poesi från latinska länder.

Välkomna Lördag 11/2 kl.14.00 till Stockholms minsta konsertlokal, Musikvalvet Baggen Svartmangatan 27 i Gamla stan. Här skapas en unik närkontakt mellan artist och publik som berikar mötet med Eva Möller-Noreé.

Boka biljett på info@musikvalvet.se

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på KulturhusetStadsteatern vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.

Kommentarer (0)