Halloween 31 okt: Skräckreading på Playhouse Teater

Vad vore teaterstockholms genväg till New York utan ett Halloweenfirande? Playhouse Teater tar sitt uppdrag på skräckfyllt allvar och bjuder den 31 oktober in till reading av thrillerpjäsen "The Wasp" av Morgan Lloyd Malcolm. I pjäsen möter vi Heather och Carla. De har inte sett varandra sedan de gick i skolan och deras liv har tagit vitt skilda vägar. Carla kämpar för att få tillvaron att gå ihop medan Heather har en framgångsrik karriär, ett vackert hem och är lyckligt gift - eller? Under deras ansträngda möte nu många år senare, plockar Heather plötsligt fram en väska till bredden fylld med sedlar och ger Carla ett både oväntat och riskfyllt förslag... Morgan Lloyd Malcolms pjäs är en vibrerande thriller om mörka barndomsminnen och om hur långt en människa är beredd att gå för att göra upp med demonerna en gång för alla.

På Playhouse N.Y. Bar & Restaurant serveras under kvällen en specialkomponerad höstmeny.

Fri entré!

Regi: Björn Lönner, teaterchef, skådespelare och regissör på Playhouse Teater

Medverkande skådespelare:

Lina Hall - svensk-amerikansk skådespelare som nyligen återvänt till Sverige efter drygt 10 års arbete med teater, tv och film i LA

Louise Ryme - har bland annat spelat på Uppsala Stadsteater, medverkade 2015 i serien "Jordskott" och syns hösten 2016 i TV4-satsningen "Syrror"

När: 31 oktober, readingen startar kl 19.00 och pågår till 20.30, ingen paus. Restaurangen öppen från kl 17.00.

Var: Playhouse Teater, Drottninggatan 71, Stockholm

Mer info & biljettbokning (fri entré): www.playhouseteater.se/halloweenkvall-the-wasp-31-okt.aspx

Kontakt: Moa Åström, moa.astrom@playhouseteater.se, 0704403654

• Teater

• halloween
  • höstlov
  • teater
  • reading
  • thriller
  • skräck
  • playhouse teater

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på KulturhusetStadsteatern vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.