​I Syrénbersån med MusikThalia

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2016 13:08 CET

Lördagen 20 februari, kl 14.00 & 16.00. Britta Blavier, mezzosopran, Erik Ström och Torbjörn Pettersson, baryton, vid pianot Jan-Erik Sandvik. På Odalgården, i natursköna Marielund strax utanför Uppsala.

I Syrénbersån, lördagen 20 februari, kl 14.00 och 16.00. Två eleganta herrar, i sina bästa år, sitter på kaféet i syrenbersån och minns gångna tiders äventyr och tillkortakommanden. De serveras av Agnes, en servitris med skinn på näsan. Allt sker till musik och texter av Hasse & Tage, Lasse Berghagen, Evert Taube och Jules Sylvain.

Entré 150 kr. Kaffeservering med hembakat bröd efter föreställningen. Biljetter och information www.kulturdirekt.se sök på Blavier. Biljetter säljes vid KulturDirekts disk i Kulturhuset, nära Stadsteaterns kassor, öppet må–fr 11–18, lö–sö 11–16, tel 0760-26 20 70. Karta och information www.odalgarden.se. Biljetter Uppsala Tourist Center, Kungsgatan 59, i Uppsala, öppet må–fr 10–18, lö 10–15. Välkomna!

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på Kulturhuset vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.

Kommentarer (0)