I Syrénbersån, Mälarhöjdens friluftsteater, söndagen 28/8, kl 18.00.

Britta Blavier, mezzosopran, Torbjörn Pettersson och Erik Ström, baryton med Jan-Erik Sandvik vid pianot.

Två eleganta herrar, i sina bästa år, sitter på kaféet i syrenbersån och minns gångna tiders äventyr och tillkortakommanden. De serveras av Agnes, en servitris med skinn på näsan.

Allt sker till musik och texter av Hasse & Tage, Lasse Berghagen, Evert Taube och Jules Sylvain.

Entré 195 kr. Servering i pausen.Biljetter och information www.kulturdirekt.se , samt biljetter vid KulturDirekts disk i Kulturhuset, nära Stadsteaterns kassor, öppet må–fr 11–18, lö–sö 11–16, tel 0760-26 20 70.

Ev. kvarvarande biljetter säljs vid entrén 45 minuter innan föreställningen.

Teatern ligger i Bredäng nära konditori Lyran, vid Mälarens strand. Hitta hit via denna länk www.mälarhöjdensfriluftsteater.se

Spelas också lördag 27/8 kl. 14.00 på Odalgården i Marielund, strax utanför Uppsala,

samt måndag 29/8 kl. 19.00 på Solna Folkets Hus.

Välkomna!

Britta Blavier tel. 070- 444 48 99