Improvisation & Co, Epic WinWin – nytt från regissören av Choklad!

Under våren är det världspremiär för en ny improform, Epic WinWin, en fusion av sällskapsspel och underhållande improviserade historier. Regissör är Robert Weitz som även regisserat lyxmusikalen Choklad! som nu spelas för femte säsongen. Den nya föreställningen är ett humoristiskt undersökande av vår tids fascination för aktiemarknaden, en ömsint aktieanalytisk komedi med musikaliska inslag.

Epic WinWin är en musikalisk värdepapperskomedi, ett sällskapsspel där alla vinner. ”Publiken får en aktie på varje improvisatör, musiker och eventuella teckenspråkstolkar, värdet på dessa varierar under kvällen då de ställs för olika utmaningar. Under kvällen kan man byta aktier med sina vänner och i slutet av kvällen får man utdelning”, berättar regissören Robert Weitz, som också regisserade publiksuccén Choklad!. ”Vi vill locka publiken att ta fram spelaren inom sig, men utan egentlig risk, likt ett sällskapsspel.”

Det blir en helkväll med en blandning av långformshistorier och korta lekfulla, gripande och roliga scener. Premiären av den levnadsglada föreställningen i tre rappa akter äger rum lördagen den 19 februari på Improvisation & Co. Föreställningens kärna är ett undersökande av värde och hur man investerar i improvisation, kommunikation och spontanitet, råvaror så goda som något i vår tids fascination för aktiemarknaden.

Samtliga produktioner på Improvisation & Co teckenspråkstolkas vid utvalda tillfällen. Epic WinWin teckenspråkstolkas den 12 mars och redan är de flesta biljetter sålda. ”Mötet med dövkulturen har blivit en central del av teaterns verksamhet och vi arbetar aktivt för att hörandes och dövas kultur för barn, unga och vuxna ska samverka”, berättar Robert Weitz som även är konstnärlig ledare. ”Vi arbetar för att integrera teckenspråk och teaterformen improvisationsteater.”

Mer info om Epic WinWin
Regi: Robert Weitz
Skådespelare: My Gudmundsdotter, Erik Broström, Micke Blomquist och
Robert Weitz m fl.