Inget Vårbyspel år 2013

Trots idoga ansträngningar har Teater Sláva inte lyckats samla ihop tillräckliga medel för att kunna genomföra Vårbyspelet på det sätt vi vill i år. Då vi är mycket stolta över kvaliteten som vi hållit under de 8 år vi gjort spelet tillsammans med proffs och amatörer, barn och vuxna vill vi inte kompromissa med att förkorta repetitionstiden eller minska bemanningen.
Det värker i hjärtat på alla oss som ser Vårbyspelet som en viktig tradition och konstnärlig utmaning och inspiration.

Men vi har redan nu inlett en mycket lovande dialog med Huddinge Kultur och fritidsförvaltning om att gemensamt kunna genomföra spelen nästa år!

Då har vi en partner som även framgent kan stå för stabilitet och kontinuitet, såväl som utveckling och förnyelse. Ses i Vårby 2014.

Teaterchef Maria af Klintberg

08-551 70 517, info@teaterslava.org