KROUMATA - Nordic Cool, Kennedy Center, Washington

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 09:07 CET

Kroumata medverkar på Nordic Cool 2013 och gör den 23 februari en konsert på The John F. Kennedy Center for the Performing Arts i Washington DC. Nordic Cool är en månadslång internationell festival för teater, dans, litteratur, design, film och musik.

Nordic Cool 2013

Kroumata medverkar på Nordic Cool 2013 och gör den 23 fabruari en konsert på John F. Kennedy Center for the Performing Arts, i Washington DC. Nordic Cool är en månadslång festival för teater, dans, litteratur, design, film och musik. Från sverige medverkar (förutom Kroumata) bl a Kungliga Filharmonikerna, GöteborgsOperans danskompani och Gustaf Sjökvists kammarkör.

Kroumata kommer att framföra ett program med fokus på svenska tonsättare. Det blir musik av bl a Pär Lindgren, Hanna Hartman och John Eriksson.

Kroumata kommer även att göra skolkonserter i anslutning till konserten i Kennedy Center. Efter konserterna i Washington reser Kroumata vidare för workshops och master classes på Kutztown University och University Maryland School of Music.

Kontakt:
Ulrik Nilsson 073 649 83 66