Kroumata - Float like a butterfly, sting like a bee

Kroumata medverkar på Connect i Malmö den 17 november. Konserten äger rum på Moriskan i Folkets park kl 19.00. Musik av Xenakis, de Rey, Lindgren mfl - samt ett uruppförande av Hanna Hartman.

Hanna Hartman är en svensk kompositör bosatt i Berlin. Hanna Hartman skapar ljudkonst som inte liknar något annat. Ofta konstruerar hon själv olika ljudobjekt som sedan kontaktmickas, detta blandas med förinspelade ljud på tape. Stycket hon skrivit för Kroumata heter "Shadow Box". Ett stort nät hänger vågrätt 3,5 meter upp i luften. Från detta nät dinglar papperspåsar ner i trådar. Dessa påsar samt diverse kontaktmickade ljudobjekt utgör instrumentariet. Stycket är mycket visuellt och Kroumata - som genom åren gjort de mest märkliga saker på scen - har aldrig arbetat med något liknande!

Stycket är beställt av Kroumata och har finansierats av Helge Ax:son Johnsons Stiftelse.

Se filmklipp från förberedelserna av Shadow box:

Kroumata teaser:

Kontakt: