Kroumata - Uruguay, Argentina

Genom åren har det blivit en hel del resande för Kroumata, men fortfarande finns platser kvar att trumma in. I våras fick ensemblen äntligen bocka av Australien från listan och nu är det dags att för första gången besöka Uruguay och Argentina.

Kroumata inleder i Uruguay med två konserter på Montevideos Universitet den 24 oktober, följt av en konsert på Teatro Solis den 25 oktober (TUMPAC - Festival de Percusión), innan vi reser vidare till Argentina för två konserter på Teatro San Martin i Buenos Aires den 26 och 27 oktober.

Resan möjliggörs genom ett bidrag från Stockholms Kulturförvaltning, Statens Musikverk och Sveriges Ambasad i Buenos Aires.

Kontakt:
Ulrik Nilsson