Kulturkväll med Olof Buckard

Vad är friskt? Vad är sjukt? Vad är livsdugligt? Olof Buckard är satiriker, kulturjournalist och predikant. En kväll med satir och samtal om gudstokar och maktgalningar, kreativitet och trassliga psyken.

Kan vi hitta en gemensam människosyn? Kommer vi nånsin att bli överens om vad den rimliga poängen med att vara människa är? Vad är friskt, vad är sjukt när det gäller uppfattningar om så kallade psykiska funktionshinder, vad beträffar gudsbilder och kulthandlingar?
Vad innebär det att vara livsduglig?

Olof Buckard berättar om och gestaltar på ett självutlämnande vis egna erfarenheter av tvångstankar och tvångshandlingar, tourette, panikångest och hypokondri.
Olof Buckard var först med att i svenska media berätta om detta.
Till varje kväll bjuder han även in en gäst med kunskap och erfarenhet kring dessa frågeställningar.

Olof Buckard är en unik kulturpersonlighet såtillvida at t han har under sin karriär både i Sverige och utomlands blivit självklar på såväl nöjesestrader och teatertiljor som i katedralernas predikoholkar och universitetens föreläsningskatedrar.

Mån 4 feb kl 19 Kvällens gäst Olle Carlsson, kyrkoherde Katarina församling
Mån 4 mars kl 19 Kvällens gäst Johan Cullberg, psykiatriprofessor