Latinomusik på Cervantesinstitutet

Luis Suji och Stockholm Times Band presenterar den nya skivan Flip of a coin – en blandning av pop-rock och latinomusik. Suji är en peruansk musiker bosatt i Sverige som spelar tillsammans med bandet Stockholm Times Band, en multikulturell grupp med medlemmar från Sverige, Chile, Colombia och Spanien.

Luis Suji och Stockholm Times Band presenterar sin första skiva

Sujis musik blandar härliga melodier med texter som bygger på personliga erfarenheter som ofta relaterar till Latinamerikas hårda tillvaro. Låten Flip of a coin handlar om fattigdomen och ojämlikheterna som finns i Peru, Sujis hemland. ”Trots det hårda ämnet ville jag ge ett positivt budskap. Jag ville vissa människornas beslutsamhet och vilja”. I genuint multikulturell anda filmades låtens videoklipp i både Peru och Sverige och med svenska och peruanska regissörer.

Videoklippet kommer att vissas för första gången under presentationen, följd av en kort konsert med låtar från det senaste albumet.

Cervantesinstitutet vill med detta initiativ väcka den svenska publikens intresse för den spanskspråkiga och latinska musiken.

När: 23 oktober, kl. 18:30
Var: Cervantesinstitutet, Bryggargatan 12A