Legend från USA besöker teatergrupp i Huddinge

Som en del i Teater Slávas mål om att bli en plattform för fysisk teater i Norden kommer Ronlin Foreman, som ett av tre internationella gästspel under våren.

Vi är så peppade inför besöket av Ronlin. Det ger oss en chans att binda samman vårt eget arbete med träningsbaserad scenkonst, undervisning och metodutveckling med en legendarisk föregångare i en generation före oss, från en annan kontinent. Utbytet av svenskt kulturliv och USA är så dominerat av populärkultur att jag tror många är intresserade av att se det andra Amerika”, säger Maria af Klintberg, teaterchef.

Foreman kommer att ge en öppen masterclass för professionellt utövade scenkonstnärer helgen men också en intern workshop för ensemblen på Teater Sláva. Sedan även en arbetsdemonstration, 12 februari kl 16 och två tillfällen med hans soloföreställning ”Theatrical Baggage”, helgen 18-19 februari, där han samlat utdrag ur ett liv på scen.

Pressansvarig/producent Elin Collmo
08-551 705 17/elin.collmo@teaterslava.org