Maria Thorin ställer ut Grafik & Trådskulptur

Galleri Roddarhuset visar Maria Thorins grafik och trådskulpturer.

VERNISSAGE - lördag den 21 juli kl. 11 – 17
UTSTÄLLNINGEN PÅGÅR 21 juli – 2 augusti, 2012
ÖPPET tisdag – söndag kl. 11 – 17.

Maria är bosatt på Vätö och arbetar idag som bildkonstnär på heltid. Innan dess arbetade hon som speciallärar, illustratör och bildlärare. Hon är utbildad på Konstfack, Folkuniversitetets grafikkurser och grafik på Wiiks Folkhögskola.

Numera väljer Maria oftast grafiska tekniker och skulptur i sina arbeten. Hon trivs med grafikens kombination av noggrant hantverk och slumpmässighet. Med enkla bildelement och olika färg- och kompositionsval bygger hon sina bilder, som ofta utgår från ord, strofer och små berättelser.

Sina trådskulpturer formar hon i järntråd. ” Det är näbbar, vingar och fågelfötter, som gör mina trådskulpturer till fåglar. Men de kan annars lika gärna vara människor. Små, rädda med för mycket flygkraft, eller kaxigt övermodigt prålande, med för svaga vingar.

För mer information; Helene Hombert Qvist, mobil 0734 34 36 10, helene@roddarhuset.se
Roddarhuset i Vaxholm
Galleri Café Butik Ateljéer
Östra Ekuddsgatan 21
185 31 Vaxholm
tel:0734 34 36 10
www.roddarhuset.se

Roddarhuset i Vaxholm En kreativ mötesplats för kultur och upplevelser! Här finns galleri, ateljéer, butik och ett café med en vidunderlig utsikt över Södra Vaxholms fjärden.

• grafik
  • utställning