Moviecals har premiär på Vällingby Teater den första maj

Gamla och nya filmer och musikaler får liv i maffig scenshow.
Efter månader av repetitioner är gruppen Showeriet aktuella med deras största show hittills: med showen Moviecals, som har premiär på Vällingby Teater första maj. med musikaler och filmer som Kristina från Duvemåla, Frost och James Bond med flera presenteras i dansnummer, stämsång och teaterscener.

-Vem som än besöker showen kommer hitta något de gillar och känner igen. Oavsett om man är ett fan av Star Wars eller Lejonkungen, säger Emelie Ekstedt, konstnärlig ledare för Showeriet.

Showeriet består av tio tjejer som tillsammans koreograferar, regisserar och marknadsför showen. Gruppen startades 2013 av Emelie Ekstedt, Nathalie Karaoghlanian, Katrina Björnesjö och Frida Ekström.

-Vi gör det här på vår fritid, för att vi älskar det. Vi har repat i nio månader, och det är värt det.

Föreställningen Moviecals spelas på Vällingby teater
1 maj kl 19.30
2 maj kl 20.15
6 maj kl 19.30