Musikbåten Blidösund presenterar: Roffe Wikström Band, Mikael Rickfors, Lena Willemark, Jonas Knutsson & Mats Öberg, Oscar Danielson

Roffe Wikström Band

Efterlängtad och tillbaka, boka i tid – Nästan alltid full båt med bluesmannen och hans tunga band. (1-4/7 & 29/7-1/8)

Mikael Rickfors

Tillsammans med Jonathan Stensson får Sveriges mäktigaste rockröst bre ut sig på egen hand. (5/8-6/8)

Lena Willemark, Jonas Knutsson & Mats Öberg

"Tonerna, fraserna är våra penseldrag. Dom bär våra tankar, känslor och vår eventuella visdom."
Efter att ha spelat under mycket lång tid tillsammans har dessa tre musiker satt avtryck i varandras röster. På varje möte de har stiger de in i sitt gemensamma musikaliska universum och upptäcker musiken på nytt.
Originalmusik av trions medlemmar och en del traditionellt material från Älvdalen är deras melodiska avstamp. Frihet, intuition, kommunikation bildar tillsammans med stor kraft, humor och sensibilitet den lyskraftiga musik som är gruppens signum.
Lena Willemark har kommit att bli en centralgestalt inom den svenska folkmusiken
och en banbrytande genreöverskridande sångerska
Jonas Knutsson, är sopran-, alt-, baryton-, sopraninosaxofonist, kompositör och pedagog. Mats Öberg - Pianisten, multi-instrumentalisten och kompositören är kanske mest känd som halva Mats & Morgan, och han har spelat med alla från Frank Zappa till Carola. (7/8)

Oscar Danielson

Med sin lågmälda, lakoniska sångstil och coola melodier levererar han dråpliga, drastiska och pinsamt ärliga texter, iakttagelser om sig själv, barnen och vardagen, texter fyllda av tro, hopp och kärlek. Oscar Danielson är ensam i sitt slag, missa inte detta tillfälle! (8/8)

Köp biljetter här

--------------------------------------------------------------------------------------

Blidösundsbolaget tar er med till Stockholms skärgårds vackraste vatten och öar. Följ med på en dagsutflykt till havsbandet eller på en kvällskryssning på någon av skärgårdens tre bevarade ångbåtar – med eller utan musikunderhållning.

Ångbåtsmusik på BlidösundVälkommen ombord till en helkväll med musik, mat och dryck och Stockholms skärgård eller Mälaren i solnedgång. Läs mer…

Lunch- och middagskryssningar med s/s Norrskär och s/s StorskärBlidösundsbolaget är stolt restauratör på Waxholmsbolagets två anrika ångfartyg s/s Norrskär och s/s Storskär. På båda fartygen finns flera matsalar med mahogny och mässing.

Kontakt:
Philip Ronne
Trafikplanerings- och programansvarigphilip.ronne@blidosundsbolaget.se

• jonas knutsson & mats öberg
  • lena willemark
  • mikael rickfors