Nominerad till kulturpris

Teater Slávas aktör Elin Tisell har verkat i gruppen sedan snart 20 år tillbaka och de senaste 12 åren har teatern varit baserad i Huddinge. Nu är hon nominerad till Huddinge kommuns kulturpris 2016. "Det är en stor ära för mig, och jag blir alldeles glad och pirrig", säger Elin Tisell.

Elin skapade förra året sin första egna soloföreställning där hon har skrivit ett sceniskt testamente för en djup kvinnoröst, och med dråplig slapstickhumor och ursinnig fysikalitet övermannar hon ämnet ensamhet som brännande smärtpunkt och visar temats tudelade sidor. Föreställningen KONTRA alt ges kommande helg, fre-sön 28-30 okt på Tonsalen, Teater Slávas egen scen i Huddinge.

Teater Sláva gläds och är oerhört stolta över att Elin Tisell, som alltså tillsammans med två andra kulturpersonligheter, nu är nominerad till detta pris. "Fantastiskt!! Det skulle Elin vara så värd, för lång och trogen tjänst! I tjänst för konsten och inte minst alla barn hon mött!! En mer passionerad pedagog får man leta efter, det är en ära att jobba med Elin! Lär mig varje dag av henne...", säger kollegan i konstnärliga rådet samt teaterchef Maria af Klintberg.

Elin har, förutom att hon leder Slávakören tillsammans med några av kollegorna på teatern sedan många år, nog mött mer än hälften av Huddinges alla barn och unga genom sitt gedigna arbete inom Teater Sláva som både aktör och pedagog. Den ideella insatsen som ledare för den öppna träningen i fysisk teater, viktig inte minst för ensamkommande i trakten, är bara grädde på moset!

För intervju kontakta pressansvarig/producent Elin Collmo, 08-551 705 17/elin.collmo@teaterslava.org

www.teaterslava.org

• Teater

• teaterslava
  • elintisell
  • kulturpris

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på KulturhusetStadsteatern vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.