Nu startar Måndagsboulevarden med Jonas Hallberg!

Nu startar vår nya kulturserie Måndagsboulevarden med Jonas Hallberg, en humoristisk kväll fylld av allvar då Jonas först presenterar en pjäs för att sen diskutera samma pjäs med inbjudna gäster.

Ann Heberlein, Inga Britt Ahlenius och Tove Liefvendahl är några av våra gäster dessa kvällar. Jonas står för manus och regi och leder också samtalet. Skådespelare är Sten Hellström. Första kvällen,17 oktober, är pjäsens tema Eva och Adam som möter Darwin. Hur började alltihopa? Efter pjäsen en diskussion med Ann Heberlein, flitig kulturskribent och författare och lektor i etik vid Lunds Universitet, samt Christer Åsberg, teolog som bland mycket annat arbetat med nyöversättningen av Bibeln.

Nästa Måndagsboulevard är 7 november, dagen före det amerikanska valet och temat kretsar kring Trump och varför vi älskar populister och övertramp. Gäster Tove Liefvendahl, politisk chefredaktör på Svenska Dagbladet, och Stig Björn Ljunggren, skribent, föreläsare, moderator, konsult och proffstyckare och driver företaget Folkhemsstudier.

Sista kvällen 5 december handlar vår pjäs om ett fiktivt möte mellan rivningsivraren Hjalmar Mehr, finansborgarrådet som förespråkade rivningarna av Klarakvarteren, och Raoul Nordling, den svenska affärsmannen och konsuln i Frankrike som lyckades hindra nazisterna att bomba Paris. Kvällens gäster är Inga Britt Ahlenius, tidigare chef över Riksrevisionsverket, sitter numer i styrelsen för antikorruptionsorganisationen Transparency international samt Richard Murray ekonom och konsult, rådgivare i tankesmedjan Global Utmaning.

- Ofta när man går på teater föds en massa tankar - men när föreställningen är slut finns inte utrymme för utbyte av dessa tankar. Tänk om Ibsen ( Utan andra jämförelser!) klivit upp på scenen och småpratat lite om sin pjäs!
Jag vill berätta någonting. Och jag vill att andra ska ifrågasätta det! Håller ni med om att det är en bra idé? säger Jonas Hallberg.

SAMTLIGA EVENEMANGSDATUM
Måndagsboulevarden med Jonas Hallberg

17 okt kl 19
Eva & Adam i knipa.

- Hur började alltihopa?
Gäster Ann Heberlein & Christer Åsberg

7 nov kl 19
Varför är populisten populär?

- Varför älskar folk övertramp?
Gäster Tove Liefvendahl & Stig Björn Ljunggren

5 dec kl 19
Här rivs. Trivs!

- Hur ska Stockholm bebyggas, bevaras alternativt rivas?
Gäster Inga Britt Ahlenius & Richard Murray

För mer information och pressbilder var vänlig kontakta producent Anna Holmkvist anna@boulevardteatern.se el 0736804000