Premiär för den nya klubben - Good Morning Wine Lovers!

Strand & Luger presenterar stolt Good Morning Wine Lovers & Jenny Wilson.

Med högtidlig dekadens i sikte bjuder Luger in till en ny trevlig klubb med namnet Good Morning Wine Lovers!. Den sista fredagen varje månad kommer Strand att fyllas till bredden av vin- och musikälskare. Tillsammans njuter vi av något törstsläckande från baren, speciellt utvalda liveakter från scenen och den bästa senaste musiken från DJ-båset. Ni kan förvänta er en mysig stämning med glädje, kunskap och kvalitet med ett suddigt fokus.

På premiärkvällen kommer Jenny Wilson & Tensta Gospel Choir att stå på scen. Tillsammans har de skapat fantastiska versioner av låtar från Jenny Wilsons senaste skiva Hardships! Det är ett magiskt möte, där kampmusik framförs som kampmusik ska framföras.

Jenny Wilson är karaktäristisk, kanske är det mixen av kreativitet och konstnärlighet som gör henne till en artist som sticker ut från mängden. Hennes egensinniga uttryck spåras tillbaka till popbandet First Floor Power där hon bidrog med sång och text till bandets lekfulla, speciella sound. Det underfundiga, detaljrika och lustfyllda har blivit lite av Wilsons riktmärke, för att inte glömma historieberättandet. Men framförallt så blir allt hon rör vid smart och på pricken- för är det någonting Jenny Wilson kan så är det att formulera sig väl, både så det känns genomtänkt och framförs på ett elegant, inlevelsefullt och personligt vis.

När: 26 februari
På scen: Jenny Wilson & Tensta Gospel Choir
DJ: Luger Crew
Var: Hornstull Strand