Sebastian Lingserius “D ANCER” 29 + 30 oktober

I DANCER bjuds du in till ett annorlunda träningspass, som deltagare och åskådare. Ett verk som spekulerar i de kroppsideal vi joggar mot på gymmet, de kroppar vi strävar efter att bli. Hur spänner vi våra muskler på yogamattan? Vad är vår relation till springbandet? Vilka imaginära personer springer vi mot?
DANCER är viljan att arbeta mot någonring, ett diagram som alltid är framför en, en jakt mot ett slut, men ett slut som alltid förflyttas.
En transformerande dans som triggar frågor gällande vår kroppsliga relation till vår omgivning, våra idéer om vad vår kropp är och kan bli.

Under en stund får du t.o.m. chansen att bli en DANCER med oss, så ta med din pyjamas, hippaste yogautstyrsel eller luftigaste adidasbyxa och passa på att svänga loss de små musklerna!

DANCER är det senaste verket av Sebastian Lingserius, skapat tillsammans med kollegorna Nefeli Oikonomou, Franz Edvard Cedrins och Oriane Paras.