Sommarteater i Stockholm

Berit Carlberg och Mia Poppe att gestaltar det komiska och omaka paret Ulla och Beatrice. I denna uppsättning blir Ulla gudmor till Beatrice och handlingen är förlagd till nutid på en altan i Botkyrka. Dråpligheter blandas med dramatik och situationskomik. Roberto Gonzalez spelar den spanska grannen som är något ”ny i svenskan” och språkförbistringarna är oundvikliga. Pernilla Parszyk gör den riviga och sanningssägande väninnan i spelgänget som träffas varje fredag för att skvallra, prata sex och umgås. Övriga medverkande är Niclas Strand och Lena Granath

OMAKA PAR Spelas i Hågelbyparken 8 juli- 14 augusti 2016

Måndag – fredag kl. 19.00, lördag och söndag kl. 15.00 (ej torsdagar och vissa tisdagar)

Biljetter: 250 kr. beritcarlberg.se/sommar

tel. 070-305 40 79

Välkomna!

• hågelby friluftsteater
  • poppe och carlberg
  • sommarteater 2016
  • komedi
  • friluftsteater
  • sommarteater i stockholm
  • sommarteater

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på KulturhusetStadsteatern vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.