Sweet By And By - En mörk och poetisk enmansshow

Föreställningen Sweet By And By är skapad i samarbete mellan Teater sláva och Pig Iron Theatre Co, USA. Berättelsen om skådespelarens farfars far, sjundedagsadventisten Georg åkte över Atlanten för att söka ett bättre liv, tvinnas med Joe Hills dramatiska levnadsöde, en röd tråd löper över världen mellan dem som fortfarande sjunger hans sånger och mellan dem som skickar kuvert, med pengar, historier eller aska. Sånger från både nya och gamla världen ackompanieras på banjo, durspel och munspel samt animationer.

Föreställningen framförs av den rutinerade Sláva aktören Daniel Rudholm, Dan Rothenberg står som regissör och Dito Van Reigersberg som författare.

Två helger i november, 18, 19, 25 och 26, kl 19.00 kommer huset att fyllas av humoristisk allsång och vemodig banjo blues. Föreställningen är ca 1 tim 30 min och spelas i Tonsalen i Huddinge C.

Kontakt: Sanna Rantamäki, producent, Teater Sláva, 08 - 551 705 17

• daniel rudholm