Teater Ambrosia spelar ANIMOSITET (= förbittring, motvilja, fiendskap eller antipati)

Två unga par ur Stockholms övre medelklass. En man från samhällets skuggsida, och en halvetablerad skådespelerska som varit i Hollywood. Och så lyckan – den som inte vill infinna sig.

Genom vems ögon lever du ditt liv?

Inspirerade av författaren Tennessee Williams och hans teaterpjäser, har vi skapat en nyskriven föreställning om mänskliga relationer 2015. Vad hade Tennessee Williams skrivit idag? Är problematiken kring identitet, könsroller, normer, bekräftelsebehov, droger och medberoende lika aktuellt idag? Eller kanske t.o.m ännu mer angeläget än för 60 år sedan då hans pjäser skrevs?

Teater Ambrosia presenterar ett svart humoristisk relationsdrama om att söka efter kärleken och sanningen i sitt liv. Att våga tro på sig själv. Och lita på andra.

Spelas 23, 25 och 26 MAJ kl. 19:00 på Improvisation & Co

Ensemble: Johanna Essie Sjögren, Mikaela Rustad, Johan Sömnes, Marcus Collén, Tina Friberg & Simon Broström
Manus & regi: Christer Sahlsten
Producent: Cristina Schippa
Scenograf: Cristina Schippa
Regiassistent: Kristofer Mark Adolfsson
Produktionsassistent: Micaela Nyström
Foto: Michael Wåhlin

Christer Sahlsten är bl.a. regissör, skådespelare & vissångare. Han började sin bana som barnskådis på Dramaten och har regisserat drama, komedi, revy och kabaré, samt bl.a. skrivit och regisserat långfilmen ”Stockholm Intermezzo”. Detta är dock första gången han regisserat en pjäs med ett originalmanus skrivet av honom själv.

Teater Ambrosia är en skådespelardriven frigrupp verksam i Stockholm. Den bildades i början av 2012 av Johanna Essie Sjögren, Sara Jussi och Kristofer Mark Adolfsson, som idag är teaterns konstnärliga ledning.
Teater Ambrosia vill undersöka vad teater och scenkonst är och kan vara. Vi vill utmana oss själva att inte fastna i en specifik teaterform och jobbar därför gärna med olika regissörer från produktion till produktion, som inspirerar till nya uttryckssätt. Vi satsar också gärna på nyskrivna manus. Tidigare produktioner är Strykjärnet & Döden av Patrik Bergner & Ursula Fogelström, 95 grader av Michael Hamory & Rond nr 2 av Sara Jussi.

För pressbiljetter, info & bilder – kontakta Cristina Schippa, 0739-869174 , schippa@gmail.com, http://teaterambrosia.se/

• stockholm
  • frigrupp