Teater Barbara, en frigrupp där det händer mycket!

Teater Barbara firar 10 års jubileum med att spela på Parkteatern och ha urpremiär på Fri Scen Stockholm Stadsteater.

26 till 29 juni kl 18.00 ges föreställningen SERENDIP under eken i Galärparken. Den 23 september blir det urpremiär på föreställningen ÅSIKTSMASKINEN på Fri scen Stockholm Stadsteater.

”Det är en enorm möjlighet för oss att få spela på dessa scener och ge Stockholmarna en fantastisk kulturupplevelse” säger Kerstin Svedeby, producent Teater Barbara.

SERENDIP - Om konsten att misslyckas och ändå lyckas – utan att fatta hur. Landet Serendip är hotat och Drottning Jaija inser att hon inte har lång tid kvar att leva. För att pröva om hennes tre välbildade men ack så bortskämda barn är värdiga att ta över makten, sänder hon ut dem på ett uppdrag. De ska finna receptet till det elixir som kan rädda Serendip undan katastrofen. Motvilligt ger de sig ut på en vindlande resa, över berg och genom öknar till fjärran länder, för att rädda landet.

Regi och manus: Ulf Evrén
Skådespelare: Johan Ehn, Anders Jansson och Carina Jingrot
Scenografi och mask: Sara Kander
Kostym: Sara Kander och Sanna Nyström
Musik/Ljud: Anders Nyström

”ÅSIKTSMASKINEN – vem styr dina åsikter?" är Teater Barbaras underhållande, upplysande och upprörande föreställning om påverkan och åsiktsbyggande.

Pressbilder (SERENDIP) finns att hämta på;
www.teaterbarbara.nu/?sida=press#serendip

För mer information kontakta:
Johan Selander, 08-668 64 70 eller 070 - 668 64 95 johan.selander@teaterbarbara.nu

• fri scen
  • kultur