Teaterkonserter med Romeo & Julia Kören

TEATERKONSERTER I AUGUSTI - Orgasmer med Dramatens renässanskör! Romeo & Julia Kören spelar sin föreställning Decamerone i Hågelbyparken i Tumba Nyss hemkomna från Kroatien tar sig nu Romeo och Julia Kören från Dramaten till Botkyrka med sin hyllade Decamerone: en föreställning som de senaste åren turnerat till såväl Kramfors som Kurdistan. Decamerone, som hade premiär på Dramaten 2009, rymmer en rad dramatiserade noveller ur Giovanni Boccaccios berömda verk med samma namn, varvade med sånger av den italienska 1500-talskompositören Orazio Vecchi. En föreställning med vacker musik, stark publikkontakt - och ett dussintal orgasmer! I Under digerdöden flyr ett sällskap undan Florens och isolerar sig för att inte smittas. För att lätta på tristessen berättar de tio berättelser per kväll i tio dagar. I de skarpt återgivna detaljerna målar Boccaccio fram alla slags erotiska äventyr och snedsprång - som enfaldiga män som bedras finurligt av sina fruar och kyrkans tjänare som dukar under för den sinnliga, syndfulla kärleken.

Romeo & Julia Kören har sedan 1991 gjort sig ett namn som förnyare och bevarare av den europeiska renässansmusiken. Under sina 22 år har kören hunnit med tusentals framträdanden, fem av dem på Nobelfesten och ett på prinsessan Victorias bröllopsfest bland annat. Med sin speciella blandning av musik, komik och dramatik har de vunnit publikens hjärtan i över 35 länder och nu har turen kommit till Botkyrka och Hågelbyparkens vackra utomhusscen.

Speldatum 24, 30 och 31 augusti
Tid kl 16.00
Biljettpris från 125 kr
Förköp via www.hagelby.se/forkop eller telefon 08 599 071 00.

• decamerone
  • romeo & julia kören